وبلاگ دبیر علوم اجتماعی
این وبلاگ متعلق به دبیر علوم اجتماعی منطقه یازده تهران می باشد 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

آرامش، واژه ای است که متاسفانه امروزه کسی به آن فکر نمی کند و جای آن را آسایش گرفته است.

محققان جهان، بخش عمده بیماری های شایع و عصبی در افراد را ناشی از استرس و عدم آرامش می دانند که معمولا این بیماری ها با دارو رفع نمی شود و دروجود این افراد می ماند.



روش های ساده بسیار برای رسیدن به آرامش وجود دارد که نه هزینه ونه نیاز به پزشک دارد، در این روش انسان باید خود را از درون خود اصلاح کند.

علت اینکه اکثر افراد، کمتر به آرامش درونی می رسند، این است که مسیر زندگی را اشتباه می روند؛ زیرا این افراد زندگی را برای مردم و قهرمان شدن می خواهند؛ درنتیجه حسادت ها، چشم هم چشمی ها، ریاست طلبی، وابستگی به دنیا، نام آور شدن، حرص و طمع مال و... عواملی هستند که باعث سلب آرامش افراد می شوند.

 

 

[ ۱۳٩٢/۱۱/٢٩ ] [ ٥:٥٩ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

هنگامی ‌که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد، با مشکل کوچکی روبرو شد. آنها دریافتند که خودکارهای موجود در فضای بدون ‌جاذبه کار نمی‌کنند. (جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمی‌یابد و روی سطح کاغذ نمی‌ریزد.)
برای حل این مشکل آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب‌کردند. تحقیقات بیش‌از یک دهه طول‌کشید، 12میلیون دلار صرف شد و در نهایت آنها خودکاری طراحی کردند که در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیر آب کار می‌کرد، روی هر سطحی حتی کریستال می‌نوشت و از دمای زیرصفر تا 300 درجه‌ سانتیگراد کار می‌کرد.

روس‌ها راه‌حل ساده‌تری داشتند: آنها از مداد استفاده کردند!


شرح حکایت
این داستان مصداقی برای مقایسه دو روش در حل مسئله است
تمرکز روی مشکل(نوشتن در فضا) یا تمرکز روی راه‌حل نوشتن در فضا با خودکار

[ ۱۳٩٢/۱۱/٢٩ ] [ ٥:٠۳ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملافه سفید تمیزی که چهاَرطرفش زیر تشک بیمارستان جمع شده است ، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند ، از کنارم عبور می کنند .

لحظه ای فرا خواهد رسید که دکتر می گوید مغز من از کار افتاده است و به هزاران دلیل زندگی ام رو به پایان است . در چنین روزی تلاش نکنید به شکلی مصنوعی و با استفاده از دستگاه زندگی ام را به من باز گردانید .

این را بستر مرگ ننامید . بگذارید آن را بستر زندگی بنامم و جسمم به دیگران کمک کند که به حیات خود ادامه دهند.

چشم هایم را به کسی بدهید که هرگز طلوع خورشید ، چهره یک نوزاد و شکوه عشق را در چشم های یک زن ندیده است .

قلبم را به کسی بدهید که درقلبش تنها خاطرات دردناک و آزار دهنده دارد .

خونم را به نوجوانی بدهید که در تصادف اتومبیل نجات یافته است و کمکش کنید تا زنده بماند و نوه هایش را ببیند .

کلیه هایم را به کسی به کسی بدهید که زندگی اش به دستگاهی نیاز دارد که هر هفته خونش را تصفیه کند .

استخوان ها ، عضلات ، سلولها و اعصابم را بردارید و به پاهای کودکی فلج پیوند بزنید .

اگر لازم شد سلولهای مغزم را بردارید و بگذارید به رشد خود ادامه دهد تا با آنها پسرک لالی بتواند با صدای بلند فریاد بزند و دختر ناشنوایی صدای باران روی شیشه اتاقش بشنود .

آنچه از من باقی می ماند بسوزانید و خاکسترش را به دست باد بسپارید تا گل بروید .

اگر قرار است چیزی از من دفن کنید ، بگذارید اشتاباهات ، ضعف ها و تعصباتم باشد. گناهانم را به شیطان و روحم را به خدا بسپارید . اگر گاهی دوست داشتید از من یاد کنید، عمل خیری انجام دهید یا به کسی که محتاج کمک تان است ، کلام محبت آمیزی بگویید .

اگر آنچه گفتم انجام دهید ، همیشه زنده خواهم ماند.                                نویسنده : رابرت.ن. تست

[ ۱۳٩٢/۱۱/٢٩ ] [ ۳:٥٢ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

در شب های سرد زمستان من گرمای اجاقت هستم و در گرمای تابستان سایه ی دلپذیری که تو را

            

از آفتاب حفظ می کند.وقتی در سفری میوه هایم عطشت را فرو می نشاند. من ستونی هستم که

خانه ات را بر پا نگه داشته .من تخته ی روی میزت هستم .دسته ی بیلت ،در خانه ات ،چوب گهواره


ات و تخته های تابوتت هستم. من نان مهربانی و کف پوش زیبایی هستم. ای آن که می گذری به من آسیب نرسان            

 

 

[ ۱۳٩٢/۱۱/٢٧ ] [ ٤:٢٢ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

سلام همکار گرامی

مطالب زیر خلاصه ای است از چندین مقاله که امیدوارم برای شما قابل استفاده و مفید باشد.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٢/۱۱/٢٧ ] [ ۳:۳۱ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران
اندیشه باور شد، در امتداد باران
بر صخره‏ های همّت جوشیده خون غیرت
بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران
و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد
بر پهندشت باور، خالی است جای یاران
دهه فجرمبارک


[ ۱۳٩٢/۱۱/٢۱ ] [ ٥:٢٠ ‎ق.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

[ ۱۳٩٢/۱۱/۱٢ ] [ ٦:۱۳ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

پسـرم!

گروهـی هستنـد که اگـر احترامشـان کنـی تـو را نـادان می داننـد و اگـر بی

محلیشـان کنـی از گـزندشان بی امانـی.. پس در احتـرام ، انـدازه نگهـدار.


پسـرم!

سخت تریـن کـار عالـم محکـوم کـردن یک احمـق است. خـون خـودت را

کثیـف نکـن.


پسـرم!

با کسـی که شکمش را بیشتـر از کتـاب هایش دوست دارد ، دوستـی

مکـن.


هـان ای پسـر!

در پیـاده رو که راه می روی، از کنـار بـرو.. ملت می خواهنـد از کنـارت رد

شوند.

پسـرم!

در خیـابان که راه می روی، کیـفت را سمت جـوی آب بگیـر، زیـرا کیـف قـاپ زیـاد شده است.

 پسـرم!

وقتـی در تاکسی کنـار یک خانـم می نشینـی، جمـع و جـور بنشیـن تا آن بیچـاره احسـاس ناراحتـی نکنـد.

پسـرم!

موقـع رانندگـی خـودت را جـای کسـی بگـذار که دارد از خـط عابـر پیـاده رد می شـود،پس حـق تقـدم را رعایت کن.

پسـرم!

اگـر کسانـی از سـر نادانـی به تـو خنـدیدند ، تو بـرای شفایشـان گریـه کـن..

پسـرم!

در تاکسـی با تلفـن همـراه بلنـدبلنـد صحبـت نکـن.

پسـرم!

هیـچ گـاه دنبـال به کرسـی نشـاندن حـرفت مبـاش و همـه جـا سـر هـر

صحبتـی را بازمکـن.

بگـذار تـو را نـادان بداننـد.

پسـرم!

اخبار را از منابع مختلف بگیر.. جمع بندی اش با خودت. مخاطب دائمی یک

رسانه بودن، آدم را به حماقت می کشاند.

پسـرم!

اگر هواپیمای خطوط ایران را سوار شدی، آیت الکرسی

بخوان، سه بار موقع بلند شدن، و سه بار موقع

نشستن.

پسـرم!

اساتیـد را محترم بشمار!  اگر توانستی دستشان را ببوس، اگر نه ، خود

دانی..


پسـرم!

در ضمن ، به هر کسی بی خودی لقب “استاد” عنایت مکن.. مشک آن

است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.

اگر توانستـی استخـدام شوی، در اداره با دو کس رفیـق شـو: آنچنـان که

دانـی آبدارچـی، و یکی از بچـه های حراست..

فـرزندم!

اینقدر SMS بازی نکن، با اینکار فقط درآمد مخابرات را زیاد می کنی.

پسـرم!

راه تو را می خواند.. اما تو باور مکن.

پسـرم!

دانشگاه کسی را آدم نمی کند.. علم را از دانشگاه بیاموز ، ادب را از مادرت.

هـان ای پسـر!

اگر دکتر یا مهندس شدی، موقع معرفی خود، از این پیشوندها قبل از اسم خود 
استفاده نکن، زیرا آن نشانه کمبود شخصیت توست.

پسـرم!

می دانم الان داری حسرت دیدار مرا می خوری. یالله بلند شو دست مادرت را ببوس بعد بیا بقیه وصیت را بخوان.

هـان ای پسـر!

خواستی در مملکت خودمان درس بخوانی بخوان.. خواستی فرنگ بروی برو... اما اگر ماندی از فرنگ بد نگو ، اگر رفتی از مملکتت...

*************************

          مهربانو جان آدرستو ندارم...لطفا برام بزار حتما

 

[ ۱۳٩٢/۱۱/۱۱ ] [ ٧:٢٧ ‎ق.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

نمونه ای از الکو های تدریس مبتنی بر رویکرد فناوری اطلاعات چهارشنبه، 20 خرداد، 1383 طراحی تدریس جغرافیا با رویکرد ICT نمونه ای از یک طرح درس جغرافیا با رویکرد ( ICT ) در یکی از دو وضعیت ( online ) یا ( offline ) طراحی شده توسط : دکتر مهدی چوبینه خرداد 13831383 1- عنوان درس 2- اهداف آموزشی ,اهداف رفتاری 3- سطح مخاطبین یا پایه تحصیلی 4- زمان در اختیار 5- وسایل مورد نیاز در تدریس 6- ارزشیابی تشخیصی 7- چگونگی آغاز درس : مقدمه – متن اصلی درس – موخره 8-تهیه سوالات میان تدریس پایان تدریس 9- طراحی فعالیت های داخل کلاسی 10- ارائه تکالیف یا تعریف پروژه در منزل 11- ارائه آدرس های قابل استفاده در تهیه اطلاعات مورد نیاز پروژه مثال در وضعیت ( offline ) در سطح 1 طرح تدریس جغرا فیا پایه دوم متوسطه با رویکرد ( ICT ) 1- جغرافیای ایران 2- دانش آموزان با جغرافیای طبیعی و انسانی ایران آشنا می شوند.-نسبت به مواهب خدادادی در کشور خود آگاهی می یابند. 3- دانش آموزان پایه دوم متوسطه رشته علوم تجربی 4- زمان کلاس 90 دقیقه 5- کامپیوتر با حداقل رم 256و 10 مگ حافظه ( ترجیحا لب تاپ ) ، پرده نمایش ( یا دیوار صاف و روشن ) ؛ فلاپی دیسکت ؛ نرم افزار power point ؛ کاغذ الگو برای طراحی ؛ ماژیک ؛ چسب ؛ قیچی ؛ پرینتر ( ترجیحا رنگی )؛ 6- سوالاتی برای دریافت سطح اطلاعات مخاطبین از جمله : نام کشور مورد مطالعه در این جلسه چیست ؟ چرا باید کشور خود را بشناسیم؟ ایران در کدام قاره قرار گرفته است؟ موقعیت کشور ایران به لحاظ طبیعی چکونه است؟ و... 7-باا ستفاده از نرم افزار پاور پوینت نسبت به ارائه اطلاعات اولیه جغرافیایی برای مخاطبین اقدام می شود. ضمن آن که دلایل اهمیت آگاهی هر کس از سرزمین خود را بیان می کنیم ، به مساله دفاع از میهن در صورت شناخت بهتر آن نیز اشاره می کنیم . در قسمت بدنه اصلی درس نیز اطلاعات جغرافیای طبیعی وانسانی را در تعدادی اسلاید ( که در صورت امکان با تصاویری همراه باشد ) به مخاطبین ارائه می کنیم . در قسمت موخره نیز ضمن نتیجه گیری در مورد موقعیت ممتاز کشور ایران و ثروت آن ؛ به عنوان تکلیف کلاسی از آن ها خواهیم خواست تا بروشور ها وتابلو هایی را در مورد موضوعات مختلف جغرافیای ایران تهیه کنند . از جمله گروهی به موضوع اقلیم ؛ ناهمواری ها ؛ رود ها دریا ها و دریاچه ها ؛ پوشش گیاهی ؛ خاک ؛ جمعیت و تبعات آن مانند مهاجرت ؛ تقسیمات سیاسی ؛ زندگی شهری و....... خواهند پرداخت 8- سوالات میان درسی بر اساس اقتضائات مطالبی که توسط معلم ارائه می شود ؛ مطرح خواهد شد. مثلا در زمینه اهمیت موقعیت ایران : چه کشور دیگری می شناسید که موقعیت مشابه ایران داشته باشد ؟ آیا شرایط طبیعی ایران در شکل گیری تمدن اولیه ایرانیان موثر بوده است ؟ در پایان درس نیز سوالاتی به منظور اطمینان از دریافت آموخته ها و تحقق اهداف آموزشی مطرح می شود . مثلا : ایران در کدام قاره واقع است؟ همسایگان ایران کدامند؟ جمعیت ایران چقدر است ؟ در ساله ای اخیر رشد جمعیت در ایران چگونه بوده است؟ و..... 9- در گروه های کاری نسبت به تهیه موادی که قسمت موخره به آن اشاره شده است اقدام می نمایند. 10 – با استفاده از امکانات شبکه های اطلاع رسانی اطلاعات بیشتری در مورد صادرات و واردات ایران تهیه کنید . ( فعالیت گروهی ) – هر یک آدرسی از سایت های مربوط به ایران را تهیه کنید ( فعالیت فردی ) 11-آدرس اول سایت دفتر ریاست جمهوری ایران است . آدرس دوم اطلاعات جغرافیای انسانی در مورد ایران را ارائه می کند . و سومین آدرس علاوه بر اطلاعات کامل جغرافیایی در مورد ایران در مورد سایر کشور ها هم مطالبی قابل استفاده عرضه می نماید.آخرین آدرس مربوط به اولین سایت آموزش جغر افیا به زبان فارسی در ایران است.که پاسخ گوی نیاز های علمی شماست. http://www.president.ir http://persia.org/Geography/geo.html http://www.nationbynation.com/Iran/geo.html http://chubineh.persianblog.com سه شنبه، 26 خرداد، 1383 طراحی تدریس جغرا فیا با رویکرد ICTقسمت دوم در بحث طراحی تدریس برای جغرافیا با رویکرد نوین در سطح ۱ مشخص شد که با دو وضعیت offline و online می توان نسبت به طراحی اقدام نمود . سطح ۲ با وضعیت online طراحی می شود و البته در این شرایط بحث مقدماتی بودن پیش دانسته ها مد نظر خواهد بود . و عمدتا به عنوان امکانی برای ارتباط بین شرکت کنندگان ، استفاده می شود . ابتدائی ترین این امکانات ، استفاده از پست الکترونیکی E-mail است.بنا براین حداقل امکانات شامل: رایانه ، پشتیبانی اینترنتی وفضا مجازی برای استفاده مجموعه معلمان در طراحی تدریس در این سطح و این رویکرد ( دامنه) . به این ترتیب معلمانی که دوره های ICDL را گذارنیده باشند. در هر منطقه با یک دیگر تماس داشته و در یکی از جلسات سالانه خود نسبت به طراحی بخشی از فضا برای تبادل نظر حرفه ای استفاده می کنند. موضوع مورد تدریس در این الگو ؛مخاطرات طبیعی است . وروش مورد استفاده ؛ فعالیت میدانی یا field work است. از دانش آموزان خواسته می شود. تا با مراجعه به سایت منطقه خود در بخش جغرافیا نسبت به ثبت نام برای برنامه بازدید علمی اقدام نمایند.فرم های قبل و بعد از انجام بازدید میدانی ، کروکی مسیر ، لیست فعالیت هایی که توسط شرکت کنند گان در طول تدریس قرار است انجام شود. و نهایتا ، لیست وسایل و لوازم مورد نیاز در طول بازدید را دریافت نمایند.در پایان تدریس نیز دانش آموزان تا تاریخ معینی نسبت به ارسال تکالیف خود از طریق پست الکترونیک به معلم اقدام می نمایند. نمونه ی دیگری از طراحی تدریس جغرافیا با رویکرد ICT در وضعیت offline تهیه شده توسط دکتر مهدی چوبینه ۱۳۸۳ موضوع درس : مخاطرات طبیعی مخاطبین: دانش آموزان پایه دوم متوسطه اهداف آموزشی : ۱-آشنایی با مخاطرات طبیعی ۲- استفاده از امکانات فناوری ارتباطات در برقراری ارتباط آموزشی ۳-استفاده از امکانات IT در برقراری تماس با مدارس از سوی مناطق آموزشی زمان تدریس: ۹۰ دقیقه ارزشیابی تشخیصی : ۱- انواع بلایای طبیعی کدام است؟ ۲- چگونه می توان از یک سایت اینترنتی استفاده کرد؟ ۳- آیا باامکان ارسال یک نامه توسط E-mail آشنا هستید؟ ۴-راه های کاهش خسارت های ناشی از مخاطرات طبیعی کدام است؟ چگونگی آغاز درس: مقدمه درس؛ شامل توضیح در مورد موضوع درس ، روش تدریس ، چگونگی ثبت نام ، آدرس سایت پشتیبانی و محل ثبت نام و.... متن درس: توضیحات لازم در مورد موضوع مخاطرات طبیعی ، فعالیت هایی که در خلال تدریس قرار است انجام شود .تعیین وظیفه هر یک از شرکت کنندگان ، جستجو در مورد تعیین احتمال وقوع هر یک از مخاطرات طبیعی در محل مورد بازدید و چگونگی انجام تکالیف از قبل تعیین شده . موخره درس: در این بخش به رفع ابهامات احتمالی مخاطبین پرداخته می شود. این طرح شامل پرسشهای میان تدریس و پایان درس به شکل مرسوم نخواهد بود و به جای آن فعالیت هایی برای حین بازدید تدارک می شود. از جمله : انواع اندازه گیری ها ( شامل اندازه گیری عرض کانال ها و سرعت آب رود ها به روش های تجربی ، اندازه کیری دانه بندی سنگ ها دسته بندی درصدی انواع دانه بندی یک نمونه از رسوبات که به شکل تصادفی انتخاب شده است و .....)؛ نمونه برداری ها ؛ ترسیم نیمرخ ها و کروکی ها ؛ پیش بینی انواع مخاطرات احتمالی در محل وذکر دلایل آن و.... طراحی تدریس جغرا فیا با رویکرد ICTقسمت سوم در سطح 3 این الگو ها یک وبلاگ یا وب سایت توسط کلاس طراحی شده و بوسیله سر گروههای تمام گروههای هر کلاس مطالب مورد نیاز فراهم شده و در اختیار همه انش آموزان قرار می گیرد . با تدارک تابلو هایی اعلانات ( صرفا در سایت میسر است) امکان تبادل نظر با سایرن در کلاس و یا سایر متخصصان در خارج از کلاس فراهم شده و دامنه یافته ها واطلاعت مدام افزایش می یابد . معلم در چنین سطحی ناظر حسن انجام جریان آموزشی است و در صورت ضرورت نسبت به حذف ، اضافه و اصلاح مطالب اقدام نمود و یا پاسخگویی سوالات دانشی ، روشی و تکنیکی مخاطبین است .و مراقب می نماید تا اهداف آموزشی مورد غفلت قرار نگیرد .( در صورت اجرای دوره آموزشی کارگاهی . به شکل عملی این سطح اجرا خواهد شد. ) به نظر می رسد این سطح چنانچه به درستی درک شده و به اجرا گذاشته شود . مقدمه ورود به جامعه مجازی فراهم شده و سطح قابلیت مخاطبان به حدی است که بسیار فراتر از رویکرد سنتی یادگیری اتفاق می افتد ……. اگر اشتباهی صورت بگیرد مشکلات بیشتری بروز می کند. آیا می توانید  مشکل را حدس بزنید؟....

 

[ ۱۳٩٢/۱۱/۱٠ ] [ ٥:٥٥ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

یا راهی خواهم یافت  یا راهی خواهم ساخت .

[ ۱۳٩٢/۱۱/۱٠ ] [ ٥:۳٤ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]

تاریخچه و اصل و نسب  ترکان ایران     ترکان از قبیله فینو اویغوری از قوم هونها بودند.کلمه ترک به معنای کلاه خود می باشد که به یکی از لهجه های ترکی دورکو بوده است.زبان ترکی ترکیبی از لغات چینی و مغولی است که بعدها کلمات فارسی و عربی هم به ان افزوده شده اند.مسکن اولیه ترکان اطراف مغولستان بین چین تا صحراهای تبت بوده است.چهار قوم ترک-تاتار-تیموری و مغول از یک ریشه هستند و ترکان پسر عموی مغولان هستند که از نظر زبان و اداب و رسوم صحرا نشینی  بسیار به مغولان شباهت دارند.چنان که خان یک کلمه مغولی و ترکی می باشد.ترکان در دوره های د گماتیگ و کاهنی گرگ را توتم خود می دانستند .گرگ برای انان مقدس بود و اعتقاد داشتند نیا و اجداد ایشان ابتدا گرگ بوده اند.امروزه هم پان ترکیستها می گویند پدر در پدر مرا گرگ بود که اشاره به همین موضوع است.ترکان در دوره ساسانیان چندین بار قصد حمله به ایران را داشتند که ارتش ساسانیان همواره انان را تار و مار می کردند.در زمان سامانیان در قرن سوم و چهارم که خلفای مسلمان به دنبال مسلمان کردن مردم شرق اسیا بر امدند و در زمان غزنویان پای ترکان به ایران باز شد و حداکثر تاریخ ترک در ایران به 800 سا ل می رسد .همان طور که ذکر شد ورود ترکان به ایران حداکثر 800 سال می باشد.اما  بعضی ترکهای ترکان ایران مانند اویغورها و ... از نسل سربازان چنگیز مغول در حمله به ایران بودند.در حمله چنگیز مغول بیشتر سربازان چنگیز ترک و تاتار بودند که از شعب متعدد زرد پوست مانند تاتار-قونقرات-جلایر-اویرات-نایمان-تنگوت-اویغور-قنقلی و قفچاق بودند.حمله مغولان به ایران وحشتناکترین حادثه تاریخ ایران به شمار می رود.چنگیز بعد از تسلیم مدافعان دستور می داد همه را از شهر خارج کنند .ان گاه فرمان غارت و کشتار می داد.زنان و دختران را مورد تجاوز قرار می دادند و جوانان را برای تفریح به جان یکدیگر می انداختند و سپس تیغ در میان انها می نهادند.شماره اسیران بسیار زیاد بود به طوری که 12000 دختر زیبا را برای چنگیز بردند و حتی در موقع مرگ چنگیز 40 نفر از زیباترین دختران ایران زمین را همراه با چنگیز زنده به گور کردند تا چنگیز پس از مرگ با انان همبستر شود. اما نکته بسیار غم انگیز که قلب هر ایرانی با شرف را به درد می اورد این است که گروهی که هرگز تاریخ را مطالعه نکرده اند مردم با صفا و خون گرم اذربایجان را ترک می نامند تا به اهداف پست پان ترکیستهای ترکیه کمک کنند .اذری یک کلمه اریایی و به معنی اتش است چون اذربایجان اتشکده های زرتشتی زیادی داشت مثل اتشکده اذر گشنسب .تا قبل از زمان صفویه مردم اذربایجان به زبان فارسی صحبت می کردند چون شاعران ان دیار به زبان فارسی شعر می سرودند اما از زمان صفویان که تبریز به عنوان پایتخت ایران محسوب می شود چون  زبان دربار ترکی بوده است  صفویا ن این زبان را به سراسر اذربایجان انتقال دادند. درست مانند مردم مصر که با ان تمدن با شکوه چندین هزار ساله بعد از ورود اسلام به ان سرزمین زبان مردم مصر عربی شد در حالی که مردم سوریه و مصر اصلا عرب نیستند و زبان مردم انجا عربی است.در اذربایجان هم مردم ان اریایی اصیل هستند به طوری که زادگاه زرتشت را در 4000 سال قبل از اذربایجان می دانند . حمله ها و تجاوزهای مغولان و ترکان در ایران زمین در خراسان و اذربایجان چیزی نیست که هر ایرانی با شرف و  ما مردم با شرف اذربایجان ان را فراموش کنیم. مگر مردم اردبیل نبودند که سالها در مقابل اعراب متجاوز ایستادگی کردند یا بابک قهرمان دلیر اذربایجان که امپراتوری عرب را به لرزه انداخت.مگر  ما  مردم تبریز نبودیم  که در مقابل حمله ترکان به ایران مردانه جنگیدیم  و ترکان را شکست دادیم . پس ما  مردم اذربایجان به دور از هر گونه تعصب باید  تاریخ کشور خود را مطالعه کنیم و همه فریاد بر اوریم چو ایران نباشد تن من مباد        در این بوم و بر زنده یک تن مباد.  زبان ما ترکی هست.اما ما همه اریایی و از مادها هستیم. پدر بزرگ کوروش هم از ما بود.پس ای پان ترکیستها خفه شوید.ما تجزیه طلب نیستیم و از ایران جدا نمی شویم- فر زند اذربایجان. اذری سرافراز ایران-اذر ابادگان من جان جانان من است     قدرت خون ارس رگ دستان من است

[ ۱۳٩٢/۱۱/٩ ] [ ٤:٤۸ ‎ب.ظ ] [ پرتو حبیبی ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

طراح سایت دبیر علوم اجتماعی تهران م 11:
موضوعات وب
 
امکانات وب
p style="text-align: center;">استخاره با قرآن
استخاره با قرآن